טעויות נפוצות שכולנו עושים בגינה

טעויות נפוצות בתכנון והקמת גינה

בין אם החלטתם לתכנן, לעצב ולהקים את הגינה שלכם בעצמכם או שהבאתם איש מקצוע לעשות זאת עבורכם, עדיין, ישנן טעויות כל כך נפוצות. כולנו מאוד אוהבים את הגינה והמרפסת שלנו. אנו מעניקים להן המון אהבה וטיפוח, אך כמו בכל מערכת יחסים, לא הכל תמיד מושלם. כאן בצוּר מרקט דאגנו לרכז לכם את הטעויות הנפוצות שכולנו עושים בגינה שלנו.

עיגול פינות במערכת השקיה

    מערכת השקיה היא הוצאה מאוד חכמה. לטווח הארוך אנחנו ממליצים להשקיע במערכת השקיה איכותית לאורך כל הגינה. מערכת ההשקיה הולכת לטפח עבורכם את הגינה בעשרות השנים הבאות. יש כאלה אשר ממלאים את הגינה בעציצים שאינם משורשרים למערך ההשקיה ויש כאלה שחושבים שלא צריך כלל מערכת השקיה. אבל האמת, היא שלטכנולוגיה ישנו יתרון שמתגבר. גינות מרובות צמחים ועציצים נמצאות בסיכון להתייבשות. כאשר תעצבו ותתכננו גינה חדשה אנא הקפידו לתכנן את מערך ההשקיה האוטומטי שלה.

    למה לא השקיה ידנית?

      בכדי להבטיח שתהיה מנת מים קבועה ואחידה - עדיף להיעזר במחשב השקיה ואם נודה לפעמים אנחנו עצלנים מאוד. מספיק שבוע חם אשר בו לא הקפדנו על השקיה מספקת, או שאנחנו לא זמינים בשל חופשה או טיול, במצב כזה הטכנולוגיה משחקת תפקיד חשוב ויש לה יתרון. על מנת לא לגרום לנזקים בלתי הפיכים בגינה שלנו אל תפסחו על שום חלק בגינה שלכם ותשקיעו בה - לטווח הארוך.

      אל תשכחו לטפח גם את האדמה

        מאוד קל להיסחף בתכנון הגינה ולהתעמק בעיקר ולא ב'תפל' ללא ספק, קשה להחליט אם לנטוע באדנית שמיר או בכלל פטרוזיליה, אבל מה עם מצע האדמה? יכול להיות שהענקתם לה דשן או קומפוסט מידי פעם, אבל זה לא מספיק הצמח זקוק למינרלים ותוספים שונים לצורך שגשוגו לכן, חשוב להשקיע בדשן איכותי וטוב לאדמת הצמח שלנו.

        צפוף לי!

          לכל צמח יש דפוס התנהגות שונה ישנם צמחים כמו נענע שאוהבים להשתלט על כל האדנית או הברוש הלימוני שצומח לגובה ומתפשט לרוחב למניעת בעיית צפיפות הצמחייה, חשוב לחקור על הצמח שלנו לפני הנטיעה שלו. אל תשתלו עצים בקרבת תשתיות או קירות.
          קחו מרווח בטיחות מינימאלי של 4 מטר.

          שולם, שולם - לעולם... ברוגז, ברוגז - אף פעם!

            כמו בני אדם גם יש ריבים בין צמחים הימנעו משילובם של צמחים אלו באותו מצע אדמה- לדוגמא: חסה ובצל חסה גדלה היטב עם רוב צמחי הגן אפשר לשתול אותה עם צמחים אחרים, למעט בצל מלפפון ובזיליקום מלפפונים לא מסתדרים יפה עם בזיליקום מכיוון שהבזיליקום משפיע באופן שלילי על הטעם של המלפפון.

            מרפסת צפונית/דרומית/מערבית/מזרחית

            כל צמח חי בתנאי שונים לפני שאתם נוטעים את הצמח, ממליצים לכם לעשות עליו קצת גוגל האם הצמח מתאים לתנאי האור שיש לי? האם הלחות שיש לי במרפסת מתאימה לצמח? תאורה היא אלמנט עיצובי משמעותי בכל חלל, גם בגינה. בכדי להאיר את הגינה בצורה נכונה, וודאו שפתרונות התאורה שאתם רוכשים לגינה באמת יאירו את כל אזורי הגינה השונים. עכשיו אתם בעלי ידע איך להקים את גינת החלומות, רק נשאר להתחיל לשתול וליהנות.

            למחלקות ההשקיה והגינון בצור מרקט אונליין: