לא נעים להכיר: איך להיפטר מעש הבגדים ועש המזון

איך להיפטר מעש המזון והבגדים בקלות?

העש הוא חרק קטנטן בגודל של 10 מ"מ שצבעו חום-אפרפר. ישנם יותר מ-120 אלף מיני עשים בעולם, אך אלו שאנו נתקלים בהם בבית הם עש המזון ועש הבגדים, ככל הנראה העש הוא הדייר האחרון שתרצו שיתגורר בביתכם. הוא משאיר לנו צואה לא נעימה, אוכל לנו את המזון ומכרסם לנו את הבגדים. להלן מספר פתרונות להדברת עש המזון / עש הבגדים וטיפים למניעתם. 

אחסנו את האוכל בצנצנות זכוכית אטומות

עש המזון נמשך למזון יבש ומחפש לו אריזות מזון פתוחות להטיל בתוכן את ביציו. הסימן להימצאות עש המזון בארונות המטבח הוא פרפרים קטנים, אפר או תולעים בתוך שקיות מזון וחורים באריזות המזון השונות. אם ראיתם פרפר אפור מעופף בארון או בחלל המטבח, כנראה מדובר בעש בוגר. בכדי למנוע מעש המזון לעשות אצלנו במטבח סיבוב הופעות - יש למנוע ממנו להיכנס. אכסנו את הקטניות בצנצנות זכוכית אטומות, כך שימנע באופן מוחלט את כניסת העש.

תתחילו להפעיל את מכונת הכביסה

 לעתים, בגדים שאוחסנו בתנאים לא טובים יכולים להיות מלאים בעש, ולהרוס את כל יתר הבגדים בארון. עש הבגדים אוהב פריטי לבוש העשויים מכותנה ואפילו יודע לאכול מבגדים העשויים מחומרים סינתטיים. במקרה והכנסתם חולצה לארון עם כתמים או זיעה, נמליץ לכם לכבס אותה. לאורך זמן, כתמים אלו מתחמצנים והריח מושך את עש הבגדים. טיפול בעש בארון הבגדים מונע את ההתרבות של הפרפרים בתקופה שבה הם חיים וקוטל את הביצים והזחלים.

מדבקות דבק ללכידתם

מלכודות הדבק מכילות בתוכן פרומון שגורם למשיכה ייחודית של פרפרי העש. מדבקות הדבק מדביקות את העש ולא מאפשרות לו לנוע. כך מלכודות הדבק מונעות התרבות והמשכיות של דור נוסף. מלכודות הדבק קלות לשימוש ומתאימות לבית, ארונות, מזווה, חדרי שינה, חנויות מזון וכל אזור אשר נגוע בפרפרי עש, ביצי עש המזון וזחלי עש המזון. טיפול בעש מונע את ההתרבות של הפרפרים בתקופה שבה הם חיים וקוטל את הביצים והזחלים.

העש לא אוהב עשבי תיבול

תוחלת החיים של העש היא קצרה יחסית, ונמשכת כשבועיים וחצי, פתחו את מגירת עשבי התיבול והתחילו למלא שקיות בכל טוב. טימין, רוזמרין, ציפורן או עלי דפנה, לבנדר - הם עשבי תיבול מושלמים ומתאימים לעניין. עש המזון ועש הבגדים לא אוהבים את הריח של עשבי תיבול אלה ולכן לא ירצו לשהות שם וגם יסייעו לכם בארון בגדים עם ניחוח נפלא. חשוב להחליף את השקיות כל ארבעה חודשים 

אחסון בגדים בשקיות וואקום

כבסו את הבגדים עם חומרי ניקוי מתאימים ובטמפרטורה גבוהה ככל האפשר. כמובן שהמטרה היא להיפטר מהעש וביציו. לאחר הניקיון מנעו את כניסת העש באמצעות שקיות וואקום. הבגדים או השמיכות יתכווצו לגודל מינימאלי ויאפשרו לכם אחסון של ארון שלם בשטח קטן ופתרון אידיאלי לאחסון בגדים, מצעים, מעילים, כריות, שמיכות, פוך, סריגים ועוד. שקיות הוואקום מספקות הגנה לבגדים מפני עובש, כניסת עש הבגדים, לכלוך או אבק ושומרת על הבגדים באטימה מושלמת.

השתמשו בחומר לבנדר

אחד הדברים הכי מבאסים שיש זה עש הבגדים, העש הוא קטן וצנוע, אך יכול לגרום להרבה נזק. כדי להימנע מעש בבגדים והמזון, אנו ממליצים להניח מקלות עץ לתלייה בארון אשר מכילים צמחי לבנדר, המקלות מפיצים ריח שדוחה עש ומרחיק אותו. ידוע כי ריח לבנדר מעץ הארז דוחה עש ומנע את הגעתו. השתמשו במוצרי שונים כגון: מקלות עץ לתליה בארון. מקלות העץ יעניקו ריח מדהים וירחיקו לתמיד את העש.

רוקנו את הזבל לעיתים תכופות יותר

בדומה לעש הבגדים, גם עש המזון משגשג בתנאי לכלוך. על כן, הקפידו לנקות היטב את ארונות המטבח והמזווה ביסודיות. רוקנו את שקיות האשפה שלכם. שקית הזבל היא ארוחת מלכים בשביל עש המזון. אנו ממליצים לאחסן במקרר את אריזות המזון היבש שנפתח או לשמור את האוכל באריזות זכוכית. העש אוהב חושך ופועל בעיקר כאשר חשוך, לכן נמליץ לפתוח את הארונות במהלך היום על מנת לאוורר אותם.