כך תיפטרו ממזיקים בגינה לבד

כך תיפטרו ממזיקי הגינה שלכם ללא הוצאות כספיות

אחת הבעיות הנפוצות ביותר במרפסת ובגינה הינה מזיקים שפוגעים לנו בצמחיה. לרוב המזיקים מגיעים בתחילת האביב והקיץ- בשלבי הפריחה, הלבלוב ושגשוג הצמח.

איך נדע שיש לנו מזיקי גינה ​?

  • שינוי מראה העלה - כאשר הצמח חולה ניתן לראות על עליו - נקודות קטנות / שינוי בצבעו / חורים של כרסום ולפעמים ניתן לראות כי עליו מקופלים ונבולים.
  •  ריבוי נמלים - כאשר מבחינים בשיירה של נמלים בגינה ככל הנראה הן מצאו מזון. הכנימות ומזיקי גינה שונים מפרישים מהצמחים שלנו סוכרים וזה בדיוק המזון שהנמלים אוהבות. לכן זו סיבה טובה להתחיל לבחון לעומק את הצמחים שלנו.

אז רגע צוּר, מה עליי לעשות עם מזיקי הגינה? כל אוהבי החומץ, התפקדו!

גם אם כימיה זה לא הצד החזק שלכם, בטוחים שתצליחו להכין את התרכיז הבא. קחו ליטר של מים וערבבו עם כף חומץ (אפשרי גם חומץ תפוחים). את התרכיז שימו בתוך מרסס/שפריצר שיוודא פיזור אחיד של התרכיז. מומלץ לשים בשעות הבוקר את התרכיז ולדאוג שהצמח לא יהיה עם חשוף מדי לשמש. חשוב להקפיד ככל האפשר, לשים את הצמח באזור מוצל כך שלא ייהרס בעקבות קרני השמש החזקות. יש לחזור על הפעולה כל שלושה - ארבעה ימים, במשך שבועיים. התרכיז משמש כמעין חומר הדברה אורגני שלא משפיע על הצמח ומחסל את הכנימות. 

סבון כלים לא חייב להיות רק לשטיפת כלים

קחו ליטר של מים וערבבו היטב עם חצי כפית של סבון כלים. רק אל תבלבלו, זה לצמח, לא לכוס קפה המלוכלכת. שימו את הסבון והמים על הצמח ועשו לו מקלחת כיפית - רק אל תשכחו לשטוף במים אחרי 15 דקות את הסבון, כן? הבועות סבון מטפלות היטב במזיקים וגורמות לצמח קשיי נשימה לכמה דקות שיטה זו משמשת כמעין חומר הדברה אפקטיבי במיוחד, אשר מחסל כנימות והמזיקים. 

לא רק לבישול, אבקת סודה לשתייה

זוכרים את הטיפ של תרכיז של החומץ והמים? כן, כן, לא טעיתם, ממש כמה שורות מעל. קחו ליטר של מים וערבבו היטב עם כפית סודה לשתייה. את התרכיז שימו בתוך מרסס/שפריצר שיוודא פיזור אחיד של התרכיז ורססו בשעות הבוקר. יש לחזור על הפעולה כל שלושה - ארבעה ימים במשך שבועיים. התרכיז משמש כמעין חומר הדברה שלא משפיע על הצמח ומחסל את פטריית הקימחון והתולעים. 

פשוט לטפל בצמח

ברגע שתתנו אהבה לצמחים שלכם באופן קבוע - אנחנו בטוחים שהם יתנו לכם אהבה חזרה. דבר ראשון, הסירו את העלים הנגועים. טפלו באופן תקופתי בצמחייה בעזרת דישון נכון, מנת מים נכונה ומיקום נכון עם חשיפה לשמש. מומלץ גם לגזום את הצמחייה באופן תקופתי, בכדי לוודא שיש מספיק פתחי אוורור לצמח. תזכרו, גינה מוזנחת = גינה שלא קיבלה מספיק אהבה.

פתרון נוסף הוא שימוש בתכשירים כגון קונפידור או יהלום

קונפידור - תכשיר עוצמתי להדברת מזיקים ב: צמחי נוי / עצי פרי / מדשאות. בעל יכולת לקטול: - כנימות, עש המנהרות, תריפסים, ציקדות, ערצבים ודרני זבליות. אופן הפעולה: קונפידור נקלט בשורשים ומועבר דרך צינורות ההובלה של הצמח אל כל חלקיו. פעולה זו גורמת לקטילה מהירה ויעילה של המזיקים. אופן השימוש: יש לדלל 1 סמ"ק קונפידור, באמצעות המזרק המצורף באריזה, ב- 1 ליטר מים וליישם על הצמח. ניתן למצוא מינונים נוספים בהוראות המצורפות באריזה. לפרטים נוספים על המוצר לחצו כאן.

יהלום - תכשיר אורגני להדברת מזיקים, זחלים, זבובים ומעופפים
מתאים לשימוש ב: אדניות ועציצים / צמחי גן / תבלינים / פירות וירקות. תרסיס מוכן ללא צורך בדילול. ניתן לבצע ריסוס: ללא שאריות של חומרי הדברה, ללא פגיעה באויבים טבעיים גם במזג אוויר קר. לפרטים נוספים על המוצר לחצו כאן.