10% הנחה על כל מחלקת שתילה, זריעה וטיפול בגינה! קוד קופון GINA10 | לחצו לקולקציה

12

ימים

12

שעות

12

דקות

12

שניות

המבצע נגמר

דשן

107 מוצרים

    מהו דשן ומדוע אנחנו צריכים אותו?

    דשן הוא מרכיב חיוני בחקלאות המודרנית, המאפשר לחקלאים וגננים להגביר את תפוקת היבול ולשפר את איכות התוצרת שלהם. אבל מהו בעצם דשן, ולמה הוא כל כך חשוב? במאמר זה, נחקור את היסודות של דשן ואת תפקידו בחקלאות התעשייתית ובגננות הביתית.

    מהו דשן?

    דשן הוא חומר שמתווסף לאדמה או לגידולים כדי לספק רכיבים תזונתיים חיוניים שהצמחים צריכים לצמיחה והתפתחות בריאה. הוא יכול להיות טבעי או סינתטי, והוא בדרך כלל מכיל חומרים מזינים חיוניים כמו חנקן, זרחן ואשלגן. ניתן ליישם דשן על גידולים בצורות שונות, כולל דשן נוזלי, מוצק או גז.

    דשן, בדרך כלל, מכיל שילוב של מאקרו ומיקרו-נוטריינטים הנחוצים לצמיחת צמחים אופטימלית, כגון חנקן (N), זרחן (P) ואשלגן (K), כמו גם רכיבי תזונה אחרים כמו סידן (Ca), מגנזיום (Mg), גופרית (S), ומיקרו-נוטריינטים שונים כגון אבץ (Zn), ברזל (Fe) ונחושת (Cu).

     למעשה, דשן הוא כל חומר שמוסיפים לאדמה או לגידולים כדי לשפר את צמיחת הצמחים ולהגדיל את תפוקת היבול. הוא יכול לבוא בצורות שונות, כגון נוזל, מוצק או גז. דשנים נוזליים מיושמים לרוב דרך מערכות השקיה, בעוד שדשנים מוצקים ניתן לפזר על פני הקרקע או להזריק לאדמה. דשנים גזיים משמשים בדרך כלל במערכות חממה או במערכות הידרופוניות, שבהן הדשנים מיושמים באוויר.

    מדוע אנחנו צריכים דשן?

    דשן הוא תוסף חיוני לחקלאות מודרנית מכיוון שהוא מאפשר לחקלאים למקסם את תפוקת היבול ולשפר את איכות התוצרת שלהם. ללא דשן, יבולים לא יקבלו את חומרי ההזנה הדרושים להם כדי לצמוח כראוי, מה שעלול להוביל ליבול מופחת, תוצרת ירודה, ואפילו כשלון יבול במקרים מסוימים.

    דשן ממלא גם תפקיד מכריע בחקלאות בת קיימא בכך שהוא עוזר לחקלאים לחסוך במשאבים ולהפחית את הפסולת. על ידי אספקה לגידולים של החומרים המזינים הדרושים להם כדי לגדול ביעילות, חקלאים וגננים יכולים להפחית את כמות המים, האדמה ומשאבים אחרים הנדרשים לייצור יבולים. להלן כמה מהיתרונות העיקריים של שימוש בדשן:

  • תפוקת יבול מוגברת

  • דשן משמש כדי לספק לגידולים את הרכיבים התזונתיים החיוניים להם הם זקוקים לגידול וייצור של תפוקות. בין אם מדובר בעצי פרי, שיחי נוי או ערוגות פרחים, דשן עשוי לשפר את הצמיחה והגידול של הצמח. על ידי מתן החומרים המזינים הדרושים לצמחי הגינה שלכם, דשן יכול להגדיל את תפוקת היבול ולעזור להבטיח שהגידולים יהיו בריאים ופרודוקטיביים.

  • שיפור איכות היבול

  • בנוסף להגדלת התשואות היבולים, דשן יכול גם לשפר את איכות היבולים המיוצרים. לדוגמה, דשן יכול לעזור לגידולים לגדל פירות או ירקות גדולים ומזינים יותר, ויכול לשפר את הצבע, הטעם והמרקם של התוצרת.

  • גידול מהיר יותר של יבול 

  • דשן יכול לספק לגידולים את החומרים המזינים שהם צריכים כדי לגדול מהר ויעיל יותר. זה יכול להיות חשוב במיוחד באזורים שבהם עונת הגידול קצרה, או במצבים שבהם צריך לייצר יבולים במהירות, כמו בחקלאות מסחרית.

  • בריאות צמחים משופרת

  • דשן יכול לעזור לשפר את הבריאות הכללית של צמחים על ידי מתן חומרי הזנה הדרושים להם כדי להדוף מחלות ומזיקים. על ידי שיפור בריאות הצמח, דשן יכול לעזור להפחית אובדן יבול ולהבטיח שהגידולים בריאים ופרודוקטיביים.

  • שיפור קרקע

  • דשן יכול לעזור לשפר את איכות הקרקע על ידי מילוי חומרים מזינים שאולי אבדו עם הזמן. זה יכול להיות חשוב במיוחד באזורים שבהם פוריות הקרקע נמוכה או במצבים שבהם גדלו יבולים שוב ושוב באותו מקום.

  • יתרונות סביבתיים

  • שימוש בדשן יכול להיות בעל יתרונות סביבתיים, כגון הפחתת גודל הקרקע הדרוש ליבול ושימוש מופחת במים. על ידי שיפור תפוקת היבול והפחתת הצורך בשטח אדמה גדול, דשן יכול לעזור לחסוך במים, להפחית את כריתת היערות וצורות אחרות של הרס קרקע.

    אמנם היתרונות של שימוש בדשן ברורים, אבל חשוב להשתמש בו באחריות ובזהירות. שימוש יתר בדשן עלול להוביל לזיהום קרקע ומים, שעלול לפגוע בסביבה ולהוביל לבעיות בריאותיות של בני אדם ובעלי חיים. לכן, חשוב להשתמש בדשן באופן ממוקד והולם, בהתאם לצרכים הספציפיים של הגידולים והסביבה.

    סוגי דשן

    ישנם שני סוגים עיקריים של דשן: אורגני וסינטטי

    דשנים טבעיים, הנקראים גם דשנים אורגניים, מופקים ממקורות טבעיים כגון פסולת בעלי חיים, שאריות צמחים ואדמה. לדשנים אורגניים יש לרוב ריכוז חומרי תזונה נמוך יותר מדשנים סינתטיים, ויכולים לקחת לדשנים אלה זמן רב יותר לשחרר את חומרי התזונה שלהם לאדמה. עם זאת, הם נחשבים לברי קיימא וידידותיים לסביבה מכיוון שהם עשויים ממשאבים מתחדשים.

    דשנים סינתטיים, הנקראים גם דשנים אנאורגניים, מיוצרים בצורה כימית ומשמשים לעתים קרובות בחקלאות קונבנציונלית מכיוון שהם מספקים לגידולים ריכוז גבוה יותר של חומרים מזינים וקלים יותר ליישום. ניתן לגבש דשנים סינתטיים כדי לספק יחסים ספציפיים של חומרים מזינים המותאמים לגידולים מסוימים, קרקעות ואקלים מסוימים.


    סוג הדשן

    מאפיינים

    יתרונות

    דשן סינטטי

    • מיוצר בתהליך כימי. 
    • מכיל לרוב ריכוזים גבוהים יותר של חומרים מזינים
    • יכול לספק יחסים ספציפיים של חומרים מזינים המותאמים לגידולים מסוימים, קרקעות ואקלים.
    • קל יותר ליישום מאשר דשנים אורגניים 
    • שחרור מהיר יותר של חומרים מזינים

    דשן טבעי (אורגני)

    • מופק ממקורות טבעיים כגון פסולת בעלי חיים, שאריות צמחים ואדמה.
    • לרוב, ריכוז חומרי התזונה נמוך יותר מזה של דשנים סינתטיים
    • נחשב ליותר בר-קיימא וידידותי לסביבה, 
    • משפר את בריאות הקרקע ומקדם מיקרואורגניזמים באדמה

    חומרים מזינים בדשן

    דשן מכיל בדרך כלל שלושה חומרים מזינים עיקריים: חנקן, זרחן ואשלגן. חומרים מזינים אלו חיוניים לצמיחת צמחים ולעתים קרובות מכונים NPK. חנקן נחוץ לצמיחת עלים ולפיתוח כללי של הצמח, זרחן נחוץ להתפתחות שורשים וייצור פרחים, ואשלגן עוזר לווסת את מאזן המים ולשיפור העמידות למחלות.

    חומרים מזינים חשובים נוספים שעשויים להימצא בדשן כוללים סידן, מגנזיום, גופרית ומיקרו-נוטריינטים כגון אבץ, נחושת וברזל. חומרים מזינים אלו חיוניים לצמיחת צמחים ויכולים לעזור לשפר את תפוקת היבול ולהפיק יבולים בריאים ומזינים יותר.

    סיכום

    דשן הוא מרכיב חיוני בחקלאות ובגננות המודרנית, המאפשר לחקלאים וגננים למקסם את יבולם ולשפר את איכות התוצרת שלהם. על ידי מתן לגידולים את החומרים המזינים הדרושים להם כדי לגדול ביעילות, הדשן ממלא תפקיד מכריע בחקלאות ברת-קיימא בכך שהוא עוזר לחקלאים לחסוך במשאבים ולהפחית את הפסולת. 

    צפו בקטלוג הדשנים שלנו והזמינו את הדשן המתאים ביותר עבורכם!  

    דשן עשוי לספק בדיוק את הדחיפה הנחוצה לצמחים שלכם, לעזור להם לצמוח ולשגשג. מבחר הדשנים שלנו כולל מסוגים שונים של דשן נוזלי, הומוס תולעים, דשנים מיוחדים לעצי פרי, לדשא, דשנים מרוכזים ועוד מגוון ענק של סוגי דשן. עם המבחר העצום שלנו, אנחנו בטוחים שתמצאו בדיוק את מה שאתם צריכים כדי לתת לצמחים שלכם את החומרים המזינים שהם צריכים, ולעזור להם למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם.

    אנו גם מחזיקים גם בנוסחאות מיוחדות של דשן המיועד לסוגים ספציפיים של קרקעות ומיני צמחים, כך שלא משנה על איזה סוג של פרויקט גינון אתם עובדים, לנו בצור מרקט יש את הפתרון המושלם בשבילכם.

    קרא/י עוד...

    107 מוצרים